Review karaoke-microfoon MicGeek

Wij testen alles, maar bij sommige verzoeken raken we in eerste instantie een klein beetje in verlegenheid. Een karaoke-microfoon bijvoorbeeld. Geen van ons komt er openlijk voor uit dat zingen een hobby is, laat staan dat een van ons er goed in is. Maar waar zouden we zijn zonder muziek en zang? En bovendien lopen hele bevolkingsgroepen weg met de karaoke-activiteit. Dus wij doen niet moeilijk en testen de MicGeek Q9.

De naam MicGeek Q9 zal niet iedereen iets zeggen, maar deze microfoons met ingebouwde speaker zijn een hit in Azië. Je kunt muziek afspelen via het speakertje en gelijktijdig meezingen. Met echo. Heel veel echo. Via bluetooth verbindt hij met een telefoon vanwaar je de muziek afspeelt. Op de microfoon kun je vervolgens nog het nodige aanpassen, zoals volume (muziek en stem apart!), treble, bas en dus echo. Vooral die laatste is de ‘killing-feature’ wat ons betreft.

Briël: “Iedereen zou echo op zijn stem moeten hebben. De wereld wordt er een mooiere plek van.”

Meer dan karaoke

De meeste mensen zullen dit apparaat als karaoke-gadget aanschaffen, maar eigenlijk doe je hem dan tekort. Want dankzij de interne versterking is dit ook een heel makkelijke microfoon voor bijvoorbeeld een presentatie, zeker als er even geen alternatief voor handen is. In een uur of drie is hij opgeladen, en vervolgens heb je urenlang plezier ervan.

Sanne: “Ik kan een hoop zeggen over de vormgeving, maar dat doe ik niet. Dit is zoals dit ding moet zijn.”

Review karaoke microfoon MicGeek Q9

De MicGeek Q9 is in de kleuren goud, roze en zwart te krijgen. De gouden is natuurlijk Lee Towers-fantastisch, wat ons betreft een uitstekende keuze als je twijfelt. Het verbinden met een telefoon werkt soepel. Wel kan hij slechts overweg met één apparaat, dus als je een andere telefoon wilt verbinden in dezelfde ruimte, moet je de andere even ontkoppelen. Via de knoppen op de microfoon kun je de muziek starten en pauzeren, en een andere track selecteren.

Het werkt allemaal heel soepel en gemakkelijk. De geluidskwaliteit is voor dit doel uitstekend. Voldoende hard in ieder geval. Niemand verwacht hier een gebalanceerde muziekbeleving, dat is ook niet nodig. Dit is pure fun. Hij wordt op de Nederlandse markt gebracht door Sanmics en kost 68 euro. En hij is iedere euro meer dan waard. Nooit eerder gaven we unaniem 5 hutten, maar hier is ie hoor:

Update! Ja, dat kon je zien aankomen. Met zo’n score schreeuwt deze microfoon om een weggeefactie. Dus in samenwerking met SanMics, de Nederlandse partij voor de Micgeek regelen we dat gewoon!