Marketingkaartspel

Hij viel met een klap op de deurmat: een marketingkaartspel. Een set kaarten met allerlei vragen en overdenkingen voor de ondernemen. Of we die even wilden testen. Het is U vraagt, Wij testen, en we zijn allemaal naast testers ook ondernemers, dus aan de slag! We testen het marketingkaartspel Schat in de Markt.

Eloy: “Wist je dat ons bedrijf al bijna 20 jaar bestaat. En dat zonder ook maar enige vorm van marketing.”

Het spel is gemaakt om ZZP’ers en ondernemers te helpen hun marketing (beter) vorm te geven. Het behandelt de belangrijkste marketingthema’s, zodat je met de opgedane kennis je bedrijf verder kunt laten groeien. Het hele pakket bestaat uit 10 kaarten over het thema Klanten, 10 over Aanbod, 10 over Aantrekkingskracht en 10 over Jij. Verder zitten er 5 Complimenten-kaarten in het doosje, een handleiding en een gidsje met een toelichting en tips voor extra speelvreugde.

We testen in deze video overigens gelijk even een andere vondst: GroupClip. Hiermee kun je met verschillende smartphones een video maken die daarna tot één geheel wordt gecombineerd. Kek hoor, dit ga je vaker terugzien (en dan in de Pro-versie, met HD…).

Een paar voorbeelden van vragen op de kaarten: Welke overeenkomsten heb jij met je ideale klant? Waar zag je zakelijk gezien tegen op en heb je toch gedaan? Hoe opmerkelijk is jouw aanbod? Welk resultaat durf jij je klant te beloven? Het loopt dus uiteen van vragen die een wat filosofischer niveau hebben en vragen die gewoon dagelijkse praktijk zijn. Goed om daar af en toe bij stil te staan en het spel is ook mooi gemaakt. De vragen zijn net diep genoeg om serieus over na te denken en door te praten. Echter: de centrale vraag die bij ons opkomt: heb je kaarten nodig om deze aspecten te overdenken of te bespreken?

Review marketingkaartspel

Even een situatieschets: we zitten met zes ondernemers in een kantoor binnen een gebouw met nog veel meer ZZP’ers, kleine bedrijven en ondernemers. Hoe je het ook probeert, het gaat met regelmaat over de zaken die op de kaarten worden genoemd. Het spel is bedoeld om alleen of samen te spelen en zo bewuster te worden van de zwakkere en sterke marketingkanten van je bedrijf. En dat kan goed zijn, maar doe je dat niet sowieso al in gesprek met anderen en in samenwerken met anderen? Wat ons betreft kan dat ook zonder kaarten.





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *